saraidatorstensson.blogg.se

Jag är en tjej från Sverige som berättar om mitt liv som Au Pair i Florida, USA

Sista familjeresan

Kategori: Allmänt

Det skulle ju egentligen Pennsylvaniaresan vara men blev ändrade planer som det gärna blir i sporternas värld :) Därför styrde jag Jeepen men Grace och Jack ner till Jennys föräldrar i Clearwater för ett par dagar där. Vi fördrev dagarna med lite strosande på köpcentrumen i närheten (och en sista måltid på cheesecake factory), vi såg Maleficent på bio och Emma älskade den så mycket att hon ville också ha horn och vara henne på Halloween senare iår :P vi besökte Clearwaters akvarium där vi fick träffa delfinen Winter som inte har en hel fena bak men kan simma ändå (filmen Dolphin Tale är baserat på henne). Där fanns även en massa andra fina djur som alla på något vis skadats och behöver mer hjälp och tillsyn. Vi hyrde även en båt och tog oss ut till Honeymoon Island och solade och badade för fulla muggar. Vi fick även se 12-15 delfiner som hoppade och simmade runt i närheten av båten och stranden och säkert 5 sjöstjärnor i vattnet. Sista dagen innan hemfärd tillägnades på roller skatehallen som finns ca 20 min från Jennys föräldrars hus. Va typ precis som i filmer med en rink, musik och blinkande lampor. Jag som inte kan åka rullskridskor för fem öre kände mig verkligen som Bambi på hal is. Tyckte även det var väldigt märkligt att det inte hyrdes ut hjälmar till barnen som åkte men de är av någon dum anledning inte så noga med det där med hjälm i detta landet men en häftig upplevelse att göra innan hemfärden till Sverige igen :) Förresten är jag tvungen att säga välkommen till Matilda som är den nya au pairen som kommit till min värdfamilj. Hon kastades verkligen in i flängandet med endast en natt hemma innan första resan. Hon kommer verkligen få det helt fantastiskt med denna underbara familj!!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: