saraidatorstensson.blogg.se

Jag är en tjej från Sverige som berättar om mitt liv som Au Pair i Florida, USA

The Keys Del 2

Kategori: Allmänt

På fredagen körde vi stranden förmiddagen och sedan gjorde vi oss iordning och åkte ner till Key West för att se vad som erbjöds där. För att ta sig dit måste man åka över en the 7 mile bridge som när den byggdes vad den längsta bron i USA. När vi kom fram besökte vi Hemingways hus med hans konstiga genetiska katter med extra tår, åt på Margaritaville, såg typ det minsta Hard Rock Caf'e jag sett och såg den lilla konen eller vad man kan kalla det som visar USA mest södra del. Står man där är man så söder ut man kan komma i USA med bara 90 miles till Cuba. Vi tänkte stanna och ta kort framför den men kön var gigantisk och barnen var inte alltför roliga att ha och göra med just då så vi tog kort i förbifarten. Lördagen stannade jag hemma med småtjejerna och lekte på lekplatsen och i poolen medan de andra hyrde en båt och åkte och fiskade. På kvällen åkte vi tillbaka till hamnrestaurangen och åt. Söndagen och sista heldagen vi hade kvar åkte Jenny, Grace, Jack och jag till Robbie's hamn för att följa med en av båtarna och snorkla. Första gången för mig och det varverkligen så häftigt! Vi såg sköldpaddor, rockor, och en massa olika sorters vackra fiskar. Vi avslutade med att hoppa från båten vilket var en riktigt bra avslutning! Måndagsmorgonen lämnade vi huset vid 6:15 igen för en lång hemresa hem med slitna barn. Hur rolig vecka som helst och är så glad att jag fick möjligheten att äntligen få se The Keys innan jag åker hem!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: