saraidatorstensson.blogg.se

Jag är en tjej från Sverige som berättar om mitt liv som Au Pair i Florida, USA

Florida Country Superfest

Kategori: Allmänt

Under helgen anordnades en stor countryfestival på Jacksonvilles fotbollsarena. Det började under lördags- och söndagseftermiddagen och höll igång till runt 00-tiden. Jenny köpte biljetter för ett par månader sedan när hon fick reda på att Luke Bryan skulle dit som är hennes favoritartist. På lördagen tog hon med sig Grace då bland annat Eric Church och Jason Aldean spelade och jag var hemma med Jennys mamma och hade filmkväll med småtjejerna. Igår var det fars dag så Grace var hemma hos hennes pappa och jag fick istället följa med vilket var en vinstlott för mig då jag kände till 3/4 av artisterna. Det var fullt hålligång med cowboyhattar överallt, boots på näst intill allas fötter och jeansshorts. Det var fruktansvärt varmt och vi hade sittplatser nere precis vid scenen i solskenet så eftersom Jenny inte hade jättestort intresse av att se första artisten och jag inte ens visste vem det var passade vi på att stå uppe vid fläktarna och dricka läsk istället. Sedan var det dags för Florida Georgia Line som körde egna hits blandat med egna versioner av typ en Bruno Mars låt m.m. De gjorde även en duett med Luke Bryan. De var faktiskt roliga och se och en av deras låtar var ju typ den första countrylåten jag lärde mig när jag kom hit så det var kul. Efter det spelade Miranda Lambert som såg hur snygg ut som helst och hade en skitsnygg gitarr som jag tyvärr inte fick nån bra bild på pga ljuset men den var glittrig i silver och rosa, låter säkert inte supersnyggt men det var det :P Sist men inte minst var det Luke Bryan som var jättekul o se, han var duktig på att showa och få igång publiken med sina dansmoves, hattbyte med en liten tjej längst fram och överraskande duetter med Jason Aldean som hade stannat en extra dag och Miranda Lambert som kom tillbaka in igen. Det var en riktigt rolig kväll och det var häftigt att få gå på en riktig country konsert i countrymusikens land :)
Florida Georgia Line
Miranda Lambert
Luke Bryan
Avslutar med en usie som Grace kallar det från dagen, Thank you Jenny or this awesome day!!! :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: